FAQ

Vaste Prijs Reparatie (zonder voorafbetaling)

Een “Vaste Prijs Reparatie” is een reparatieservice die wordt aangeboden tegen een vaste prijs die voorafgaand aan het servicebezoek wordt overeengekomen. Met deze eenmalige betaling worden de totale reparatiekosten gedekt om het apparaat weer operationeel te krijgen.

Wanneer een apparaat een storing heeft, kan dit stressvol zijn en onzekerheid met zich meebrengen over de kosten voor het repareren van de storing. De “Vaste Prijs Reparatie” zorgt voor gemoedsrust, met een eenmalige betaling die de totale kosten voor de reparatie van jouw apparaat dekt.

De “Vaste Prijs Reparatie” dekt de volledige kosten van voorrijkosten, arbeid en de benodigde onderdelen om uw apparaat weer in goede staat te krijgen.
Volledige dekking:
-    Voorrijkosten
-    Alle arbeid en onderdelen om het apparaat te repareren voor de gemelde storing op het moment van boeking, inclusief daaropvolgende bezoeken als we onderdelen moeten bestellen die niet beschikbaar zijn in de bus van de technicus
-    Garantie op onderdelen en arbeid gedurende 12 maanden voor de uitgevoerde reparatie, vanaf de reparatiedatum

De kosten voor een “Vaste Prijs Reparatie” bedragen € 329,00 inclusief BTW voor wasapparaten, € 349,00 inclusief BTW voor keukenapparaten en € 389,00 inclusief BTW voor inbouw koffiezetapparaten.

Ja. Als er vanwege installatiebeperkingen hulp nodig is bij het tillen van het apparaat, wordt er een toeslag van € 100,00 in rekening gebracht.

“Vaste Prijs Reparatie” is beschikbaar voor de meeste grote huishoudelijke apparaten. Houd er rekening mee dat MasterCool-apparaten, Dialog Ovens, Range Cookers en Outdoor Cooking-apparaten niet onder deze service vallen.

Een “Vaste Prijs Reparatie” kan worden geboekt via onze Klantenserviceafdeling op het lokale telefoonnummer.

Houd er rekening mee dat de optie “Vaste Prijs Reparatie” alleen beschikbaar is tot 24 uur vóór het bezoek van de technicus. Als je niet kiest voor “Vaste Prijs Reparatie”, zijn onze standaard arbeidskosten en prijzen voor onderdelen van toepassing (Miele Service).

Nee, je kunt de betaaloptie niet wijzigen als de technicus al bij jou thuis is gearriveerd. Je kunt de betaling voor “Vaste Prijs Reparatie” echter tot 24 uur vóór het servicebezoek annuleren.

Nee, de “Vaste Prijs Reparatie” is alleen beschikbaar op het moment van boeking of uiterlijk een dag vóór het bezoek van de technicus.

Indien je voorafgaand aan het bezoek niet voor de optie “Vaste Prijs Reparatie” hebt gekozen, gelden de prijzen voor een reparatie op basis van prijsopgave (Miele Service).

Als je meerdere apparaten hebt die gerepareerd moeten worden, kan je ervoor kiezen om voor elke machine gebruik te maken van de “Vaste Prijs Reparatie” service, of je kan het combineren met een reparatie op basis van prijsopgave. Als je ervoor kiest om te combineren, betaal je de “Vaste Prijs Reparatie” plus de standaard arbeidskosten en onderdelen die nodig zijn om het extra apparaat te repareren (Miele Service).Voor extra apparaten gelden geen voorrijkosten.

De optie “Vaste Prijs Reparatie” is niet beschikbaar op MasterCool-apparaten, Dialog Ovens, Range Cookers en Outdoor Cooking-apparaten.
Bovendien vallen de volgende storingen niet onder de aanbieding “Vaste Prijs Reparatie”:
•    Wasmachines – buitentrommel (trommel, lagers en gewichten). Het apparaat is economisch onherstelbaar.
•    Droger – trommel en warmtepomp. Het apparaat is economisch onherstelbaar.
•    Koeling – vervanging van koelgassen of compressors. Het apparaat is economisch onherstelbaar. 
•    Kookplaten – glazen platen.
•    Onderdelen die niet gerelateerd zijn aan de aanvankelijk gemelde storing. Alle extra onderdelen, die niet gerelateerd zijn aan de gemelde storing of die op verzoek gemonteerd worden, kunnen apart in rekening gebracht worden.
•    Glasbreuk, cosmetische schade, slijtage, interne fittingen en accessoires zijn niet gedekt.
•    Enig apparaat dat al eerder bezocht is door Miele of een door Miele geautoriseerde servicepartner en waarvoor toen een diagnose/inschatting voor reparatie van de gemelde storing is gemaakt.
•    Enig professioneel apparaat van Miele of een huishoudelijk apparaat, dat in een professionele omgeving gebruikt wordt.
•    Eventuele storingen die het gevolg zijn van externe factoren, zoals schade veroorzaakt door slechte omgevingsomstandigheden of natuurlijke verschijnselen.
 

Je krijgt 12 maanden garantie op de uitgevoerde servicewerkzaamheden, vanaf de reparatiedatum.
Als de oorspronkelijke storing zich binnen deze periode opnieuw voordoet, repareren wij de machine gratis. Voorwaarden zijn dat de machine correct is geïnstalleerd en onderhouden volgens de instructies van de fabrikant en niet verkeerd is gebruikt.

Als dit van toepassing is, moet er een technicus langskomen om de storing te onderzoeken. Als de diagnose luidt dat de storing geen verband houdt met de oorspronkelijke reparatie, worden de eventueel uit te voeren werkzaamheden in rekening gebracht. De technicus biedt je hierbij de keuze tussen nog een keer “Vaste Prijs Reparatie” en een reparatie op basis van prijsopgave, afhankelijk van wat de goedkoopste optie is om het apparaat te repareren, zoals geadviseerd door onze technicus. Als je ervoor kiest om niet verder te gaan, betaal je de standaard inspectiekosten van €139,00 voor het bezoek van de technicus. 

We classificeren een apparaat als economisch onherstelbaar als het niet meer kan worden gerepareerd of als de kosten van de reparatie niet in verhouding staan tot de economische waarde van het apparaat.

Als het apparaat naar onze mening economisch onherstelbaar is vanwege het type storing of als er geen onderdelen meer beschikbaar zijn, zal Miele de “Vaste Prijs Reparatie” niet uitvoeren. In plaats van de prijs voor “Vaste Prijs Reparatie” worden de inspectiekosten van €139,00 in rekening gebracht. Als je besluit om rechtstreeks via Miele Nederland een vervangend apparaat aan te schaffen, krijg je de inspectiekosten als korting op het nieuwe apparaat. Dat betekent dat het servicebezoek gratis is.

Als je het nieuwe apparaat via een derde partij koopt, kan je bij Miele Nederland via contact@miele-support.nl de inspectiekosten terugvragen. Deze aanbieding geldt tot maximaal 90 dagen na het bezoek van de technicus.
 

Je hebt het recht om de reparatie tot 24 uur vóór de geplande tijd en datum te annuleren. Als je op de dag van het bezoek annuleert heeft Miele het recht om de geldende inspectiekosten in rekening te brengen.

   

Neem contact met ons op

Wil je een afspraak maken voor een servicebezoek?

Onze toegewijde Miele servicetechnici en zorgvuldig geselecteerde partners staan klaar voor een snelle reparatie van topkwaliteit. Kies voor vaste all-in-tarieven voor duidelijkheid vooraf of laat onze technicus bij jou thuis de diagnose stellen met een gedetailleerde kostenberekening.