Veelgestelde vragen

Op deze pagina tref je antwoorden op veelgestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via 0347 37 8888 of het contactformulier
 

Productadvies 

Ik wil graag advies welk apparaat bij mij past

Er zijn een aantal manieren om productadvies te ontvangen. Er is veel informatie te vinden op miele.nl en ontdek.miele.nl. Je kunt ook altijd contact opnemen met één van onze adviseurs, telefonisch via 0347 378888 of in een Miele Experience Center.

Hoe maak ik een afspraak in het Miele Experience Center?

Onze adviseurs helpen je graag (digitaal) bij de samenstelling van jouw droomkeuken en geschikte keuze van huishoudelijke apparatuur. Om er zeker van te zijn dat een adviseur beschikbaar is, adviseren we je een afspraak te maken. Dit kan ook digitaal door te videobellen of gewoon telefonisch.

Bekijk de Miele Experience Centers en maak eenvoudig een afspraak. 

 

 

 

Acties

Welke acties heeft Miele op dit moment?

Alle acties van Miele kun je vinden op de website. Naast deze acties ontvang je bij diverse apparaten een voucher om bijvoorbeeld kennis te maken met het aanbod accessoires en toebehoren voor je Miele apparaat.

Ik heb een voucher ontvangen, maar de code werkt niet

Meer informatie over het verzilveren van je voucher vind je op de pagina over 'Vouchers en cashbacks'.

Let op: de code op de voucher is hoofdlettergevoelig. Controleer dus goed of je de code op een juiste manier hebt overgenomen.

Werkt de code vervolgens niet, stuur dan een email naar info@miele.nl met vermelding van de actie die je wilt verzilveren, inclusief de code. Wij helpen je de actie te verzilveren.

Komen er nieuwe acties aan?

Wij houden je graag op de hoogte van nieuwe acties. Door je aan te melden via de nieuwsbrief via www.miele.nl/nieuwsbrief ontvang je regelmatig interessante aanbiedingen.

Tip: maak ook een Mijn Miele account aan en registreer je apparaat. Dan weten we precies welke aanbiedingen voor jou interessant zijn.

 

 

Bestelling

Hoe bestel ik bij Miele?

Er zijn bij Miele een aantal manieren om een product, onderdeel of accessoire te bestellen. De snelste manier is via miele.nl. Wil je graag advies over het type apparaat dat bij jou past? Maak dan een afspraak of kom langs in het Miele Experience Center in Vianen of Amsterdam. Ga je liever langs bij een van onze partners in de buurt? Op de contactpagina vind je een overzicht van de dealers. 

Op welke manieren kan ik betalen?

In de Miele Experience Centers en online kun je betalen met iDEAL en creditcard. We accepteren Visa, Mastercard en American Express als betaalmethoden.

Wat is de levertermijn van accessoires en onderhoudsmiddelen?

Accessoires en onderhoudsmiddelen worden bij je bezorgd binnen 48 uur nadat je de bestelling geplaatst hebt op het aangegeven adres van levering. Als je niet aanwezig bent op het moment van aanbieden, dan zal onze vervoerder een bericht voor je achterlaten of het pakket bij de buren afgeven. Accessoires en onderhoudsmiddelen worden bezorgd door PostNL. Leveringen vinden plaats van dinsdag t/m zaterdag.

Wat is de levertermijn van apparaten

In de webshop vind je bij het betreffende apparaat een indicatie van de levertijd. Deze levertijd wordt bepaald door de voorradigheid van het door jou gekozen apparaat. 

Wanneer je apparaten bij ons bestelt ontvang je een verwachte leverdatum. Deze kan wijzigen tot het moment dat onze partner je hierover definitief informeert. Onze logistieke partner is Extra Mile.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren of omruilen?

Bekijk onze retourprocedure voor accessoires en onderhoudsartikelen.

Voor vragen rondom de retour/ruilprocedure bij apparaten, neem contact op met 0347 378888 en kies optie 2.

Hoe kan ik mijn bestelling plaatsen bij Miele?

  • Er zijn bij Miele een aantal manieren om een product, onderdeel of accessoire te bestellen. De snelste manier is via miele.nl/shop.
  • Wil je graag advies over het type apparaat dat bij jou past? Maak dan gerust een afspraak of kom langs in het Miele Experience Center in Vianen of Amsterdam.
  • Ga je liever langs bij een van onze partners in de buurt? Bekijk hier de dichtstbijzijnde Miele dealer.
  • Ook kun je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.

 

Accessoires en onderhoudsproducten

  • De producten worden normaal gesproken bij je bezorgd binnen 48 uur nadat je de order geplaatst hebt op het adres van levering wat je aangeeft in je bestelling.
  • Mocht je niet aanwezig zijn op het moment van aanbieden, dan zal onze vervoerder een bericht voor je achterlaten, waarmee je alsnog een afspraak voor levering kunt maken.
  • De producten worden bezorgd door PostNL. Op zondag en maandag vinden er geen leveringen plaats.

 

Inbouwapparaten en vrijstaande apparaten

  • Wanneer je apparaten bij ons bestelt ontvang je een verwachte leverdatum. Deze kan wijzigen tot het moment dat onze partner je hierover informeert. Wij werken samen met Vonk & Co en Installatie Helden.

 

Op welke manieren kan ik bij betalen?

  • Online kun je betalen met iDEAL en creditcard (we accepteren Visa of Mastercard)

 

Hoe kan ik mijn producten retourneren of omruilen?

  • Bekijk hier onze retourprocedure voor accessoires en onderhoudsartikelen.
  • Voor vragen rondom de retour/ruilprocedure bij apparaten, neem contact op met 0347 378888 en kies optie 2.

 

 

Gebruik

Waar vind ik de productspecificaties en handleiding van mijn Miele product?

Van al onze apparaten hebben we online handleidingen beschikbaar. Houd je aankoopgegevens met de productnaam en fabricagenummer bij de hand om sneller te kunnen zoeken. 

In de handleiding vind je naast het gebruik ook een overzicht van de mogelijkheden van je apparaat. De specificaties van apparaten in het actuele assortiment vind je op de website in de tab 'Productgegevens' bij het betreffende apparaat.

Kan mijn Miele apparaat nog gerepareerd worden?

Controleer eerst of je de storing zelf kunt verhelpen. Op de pagina 'Eerste hulp bij storingen' tref je uitleg over storingen en foutmeldingen voor verschillende apparaten. Ook hebben we hier verschillende tips verzameld die kunnen helpen bij een storing aan het apparaat.

Is er een technicus nodig om je apparaat weer te laten werken? Dan kun je online een afspraak maken. Informatie over de reparatiekosten kun je ook hier vinden. Bekijk ook meteen onze werkwijze rondom reparatie en de voorzorgsmaatregelen die wij nemen. 

Ik wil tips ontvangen over het gebruik van mijn Miele apparaat

Op de website ontdek.miele.nl hebben we per apparaat tips verzameld rondom het gebruik van je Miele apparaat. Daarnaast inspireren wij je met recepten en interessante artikelen om het meeste uit jouw apparatuur te halen. Nieuwsgierig geworden? 

Bekijk alle tips voor de Miele wasmachine.

Ontdek de tips voor de Miele droger.

Bekijk ook de tips voor andere apparaten van Miele onder het menu-item producten.

Ik zoek recepten voor de Miele (stoom)oven

In onze receptendatabase op ontdek.miele.nl tref je veel recepten voor de Miele stoomoven, combistoomoven en oven.Wil je regelmatig een recept per mail ontvangen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief via www.miele.nl/nieuwsbrief.

Ik wil het kookboek voor mijn stoomoven ontvangen

De kookboeken zijn niet meer op voorraad. Om je te helpen en inspireren met het gebruik van jouw keukenapparaat, kun je je inschrijven voor een nieuwsbrief met specifieke tips en recepten voor de stoomoven. Meld je aan via de links en ontvang bovendien 10% korting op een aankoop van accessoires en onderhoudsmiddelen in de webshop.
 

Stoomoven: www.miele.nl/komopstoom

Combi-stoomoven: www.miele.nl/nieuwsbrief-stoomoven

Stoomoven met magnetron: www.miele.nl/stoomoven-nieuwsbrief

Waar vind ik de productspecificaties en handleiding van mijn Miele product?

  • De handleiding kun je hier online downloaden.
  • Daarin vind je ook een overzicht van de mogelijkheden van je apparaat. De specificaties van apparaten in het actuele assortiment vindt je ook op de website in de tab Productgegevens.
     

Kan mijn Miele apparaat nog gerepareerd worden?

  • Controleer eerst of je de storing misschien zelf kan verhelpen. Op deze pagina tref je de uitleg. Ook hebben we hier verschillende tips verzameld die kunnen helpen bij een storing aan het apparaat.
  • Is er een technicus nodig die de storing moet verhelpen? Dan kun je hier online een afspraak maken. Informatie over reparatiekosten kun je ook hier vinden.
     

Meer weten over onze werkwijze rondom de reparatie en welke voorzorgsmaatregelen we nemen? Lees meer

Ik wil graag tips ontvangen over het gebruik van mijn Miele apparaat

  • Op de speciale website ontdek.miele.nl hebben we per apparaat tips verzameld rondom het gebruik van je Miele apparaat.
     
  • Bekijk hier alle tips voor de Miele wasmachine
  • Bekijk hier de tips voor de Miele droger
  • Bekijk ook de tips voor andere apparaten van Miele onder het menu-item producten.
     

Ik zoek recepten voor de Miele stoomoven of Miele oven

  • In onze speciale receptendatabase op ontdek.miele.nl tref je veel recepten voor de Miele stoomoven, combistoomoven en oven.
  • Wil je regelmatig een recept per mail ontvangen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief via www.miele.nl/nieuwsbrief.
     

Ik zou graag het kookboek ontvangen voor mijn stoomoven

  • De kookboeken zijn inmiddels uit voorraad, maar om je zo goed mogelijk te helpen met je apparaat, kun je je inschrijven voor een nieuwsbrief met specifieke tips en recepten voor de stoomoven. Hieronder tref je de aanmeldlink per type stoomoven. Je ontvangt dan bovendien 10% korting op accessoires en onderhoudstips.
     
  • Stoomoven: www.miele.nl/komopstoom
  • Combi-stoomoven: www.miele.nl/nieuwsbrief-stoomoven
  • Stoomoven met magnetron: www.miele.nl/stoomoven-nieuwsbrief

 

 

Smart Home app

Wat zijn de mogelijkheden van de app?

De app van Miele biedt veel mogelijkheden, denk onder andere aan het in de gaten houden van je apparatuur met wifi. Is de wasmachine klaar? Is de deur van de vriezer open blijven staan? Ook kan je bij veel van de nieuwste apparaten vanaf afstand je apparaat bedienen, als je die instelling hebt geactiveerd. Voor je keukenapparatuur zijn er veel recepten te vinden en wil je tips voor de was, dan vind je informatie over vlekverwijdering en textielbehandeling. Voor de gekoppelde apparaten ontvang je ook software-updates via de app, zodat je apparatuur altijd over de laatste softwareversie beschikt. Lees meer over de functies in de app.

Hoe meld ik mijn apparaten aan in de app?

Open de app op de telefoon of tablet en kies ‘Apparaat toevoegen’. Volg daarna de instructies in de app. Bekijk ook de  instructievideo voor het verbinden van een apparaat met de Miele app. Wanneer het aanmelden niet lukt controleer dan of het wifi-netwerk voldoet aan de minimale systeemvereisten. Lees meer hierover op de pagina Eerste hulp bij storingen. Wanneer de situatie afwijkt van de systeemvereisten of als er speciale netwerk-configuraties een rol spelen (denk aan bedrijfsnetwerken of firewall-instellingen) dan kan het zijn dat de connectiviteit van Miele apparaten beperkt of niet toegankelijk is.


We streven ernaar om je zo goed mogelijk te ondersteunen, echter is de configuratie van het thuisnetwerk je eigen verantwoordelijkheid en kunnen we hiervoor geen service verlenen. Vaak kan jouw provider hier meer informatie over geven. 

Waarom heb ik een account nodig om de app te gebruiken?

Door de apparaten niet alleen te verbinden met je wifi-netwerk, maar ook met je online account, heb je ook buiten het bereik van je wifi-netwerk contact met je apparaten (zolang je een internetverbinding hebt). Zo kan je bijvoorbeeld vanuit de supermarkt de koelkast vast kouder zetten, of de wasmachine later starten als je onverwacht langer van huis bent.

Wat doet Miele aan de privacy en veiligheid van mijn gegevens?

Miele voldoet aan alle geldende privacy-wetgeving. De privacyverklaring en gebruiksvoorwaarden zijn terug te vinden in de app: Klik op ‘Profiel’, ga naar ‘Algemene instellingen’ en bekijk het overzicht bij ‘Juridische informatie’. Wil je jouw toestemming wijzigen? Dit kan bij ‘Profielinstellingen’. Om de app continu te verbeteren vragen we in de app om toestemming om Google Analytics in te zetten. Het wel of niet toestaan hiervan heeft geen invloed op de gebruiksmogelijkheden van de app.

Om veilig gebruik van de Miele app te garanderen en de controle van je in het netwerk opgenomen huishoudelijke apparaten te beschermen, heb je alleen toegang met je persoonlijke gebruikersaccount.
Het gebruikersaccount is beveiligd met een persoonlijk wachtwoord. Dit voorkomt dat onbekenden toegang kunnen krijgen tot je huishoudelijke apparaten. Lees meer over databescherming en -beveiliging van Miele.