Wat zoek je?Dealer zoeken
Eerste hulp bij storingenApp

Apparaten worden niet in app weergegeven

De Miele apparaten worden niet in de Miele app weergegeven.

Je hebt verschillende gebruikersaccounts op je mobiele apparaten gemaakt.

Je gebruikt meerdere mobiele apparaten (smartphones, tablets) in je thuisnetwerk.

Meld je op alle mobiele apparaten aan met hetzelfde gebruikersaccount.

Onvolledig elektronisch typeplaatje (serienummer).

Om het elektronische typeplaatje van het huishoudelijke apparaat te controleren, moet de smartphone/tablet met het access point (de wifi van het apparaat) van het huishoudelijke Miele apparaat worden verbonden. Afhankelijk van het huishoudelijke apparaat, de specificaties van het apparaat en de softwareversie kan de menunavigatie afwijken.

Verklaring symbolen

 Handelingen op het apparaat

Handelingen in de Miele app

Handelingen op de smartphone, tablet e.d.

Start het access point van het huishoudelijke Miele apparaat. Probeer één van de volgende mogelijkheden.

  • Mogelijkheid 1:

    • Instellingen > Miele@home > instellen > Verbindingsmethode via app selecteren.

    Resultaat: het huishoudelijke Miele apparaat start gedurende 30 minuten het eigen access point.

  • Mogelijkheid 2:

    • Module resetten, zie invoer “Communicatiemodule XKM3100W – Opnieuw starten en resetten naar fabrieksinstellingen”.

    • Huishoudelijk apparaat inschakelen.

    • Instellingen > Opname in netwerk aan selecteren.

    Resultaat: het huishoudelijke Miele apparaat start gedurende 30 minuten het eigen access point.

  • Mogelijkheid 3:

    • Module resetten, zie invoer “Communicatiemodule XKM3100W – Opnieuw starten en resetten naar fabrieksinstellingen”.

    Resultaat: het huishoudelijke Miele apparaat start gedurende 30 minuten het eigen access point.

Instellingen > wifi > wifi van het huishoudelijke Miele apparaat selecteren.

  • De naam van de wifi van het huishoudelijke apparaat is altijd: Miele@home-type apparaat, bijvoorbeeld Miele@home-G7565 SCVi XXL-7.

    Als het type apparaat niet correct wordt weergegeven, is het elektronische typeplaatje niet correct ingevuld. Het elektronische typeplaatje moet in dat geval door een technicus worden gecorrigeerd. Neem contact op met Miele.

Breng een verbinding met het huishoudelijke apparaat tot stand met behulp van het serienummer op het typeplaatje.

Ontkoppel de verbinding met het access point van het apparaat en verwijder of negeer het access point.

Module opnieuw resetten, zie invoer “Communicatiemodule XKM3100W – Opnieuw starten en resetten naar fabrieksinstellingen”.

De klantgegevens zijn gecorrigeerd.

Meld je af bij de Miele app.

Meld je met je toegangsgegevens opnieuw aan bij de Miele app.

De thuisnetwerk-ID (groeps-ID) past niet bij andere apparaten in je gebruikersaccount.

Reset de netwerkinstellingen op het apparaat.

Koppel (pair) het apparaat opnieuw.

Vind jouw handleiding

Vind jouw handleiding

Hier vind je alle handleidingen voor je Miele apparaten.
Vind jouw handleiding
Boek een technicus

Boek een technicus

Je kunt bij ons zowel online als telefonisch een vraag stellen of een afspraak maken.
Plan een bezoek
24/7 ondersteuning

24/7 ondersteuning

Bekijk hier de verschillende manieren om contact met ons op te nemen.
Neem contact met ons op