Wat zoek je?Dealer zoeken
Eerste hulp bij storingenApp

Apparaten worden niet in app weergegeven

De Miele apparaten worden niet in de Miele app weergegeven.

Je hebt verschillende gebruikersaccounts op je mobiele apparaten gemaakt.

Je gebruikt meerdere mobiele apparaten (smartphones, tablets) in je thuisnetwerk.

Meld je op alle mobiele apparaten aan met hetzelfde gebruikersaccount.

Onvolledig elektronisch typeplaatje (serienummer).

Om het elektronische typeplaatje van het huishoudelijke apparaat te controleren, moet de smartphone/tablet met het access point (de wifi van het apparaat) van het huishoudelijke Miele apparaat worden verbonden. Afhankelijk van het huishoudelijke apparaat, de specificaties van het apparaat en de softwareversie kan de menunavigatie afwijken.

Mogelijkheid 1: wifi op het huishoudelijke apparaat openen Optie 1

  • Kies  Instellingen > Miele@home > instellen > Verbindingsmethode via app.

De wifi van het huishoudelijke Miele apparaat wordt geopend.

Mogelijkheid 2: wifi op het huishoudelijke apparaat openen Optie 2

  • Kies  Instellingen > Netwerkverbinding aan.

De wifi van het huishoudelijke Miele apparaat wordt geopend.

Mogelijkheid 3: wifimodule XKM3100W resetten:

  1.  Schakel het huishoudelijke apparaat van Miele in.

  2. Kies  Menu Instellingen > Miele@home > Module-instellingen > Module-actie starten > Opnieuw starten + fabrieksinstellingen.

    De communicatiemodule XKM3100W start opnieuw op en opent de wifi van het huishoudelijk apparaat gedurende 30 minuten.

  3.  Schakel het huishoudelijke apparaat van Miele uit en weer in.

  4. Kies  Instellingen > Netwerkverbinding aan.

De wifi van het huishoudelijke Miele apparaat wordt geopend.

Mogelijkheid 4: wifimodule XKM3100W resetten (zie hierboven) zonder de stappen 3 en 4.

De wifi van het huishoudelijke Miele apparaat wordt geopend.

 Instellingen > Wifi > Tik op wifi huishoudelijk Miele apparaat.

  • De naam van de wifi van het huishoudelijke apparaat van Miele is altijd: Miele@home-apparaattype, bijvoorbeeld Miele@home-G7565 SCVi XXL-7.

    Als de wifi voor het huishoudelijk apparaat niet wordt weergegeven, controleer dan de sterkte van het wifisignaal op de plaats van opstelling van het huishoudelijke apparaat.

    Als het type apparaat niet correct wordt weergegeven, is het elektronische typeplaatje niet correct ingevuld. Het elektronische typeplaatje moet in dat geval door een technicus worden gecorrigeerd. Neem contact op met Miele.

  • Als de naam van de wifi van het huishoudelijke apparaat overeenkomt met het bovenstaande schema, ga dan verder met de volgende stappen.

 Verbinding met de wifi van het huishoudelijke apparaat tot stand brengen: voer bij het verzoek tot invoer van gegevens als wachtwoord voor de wifi van het huishoudelijke apparaat het serienummer van het huishoudelijke Miele apparaat in.

  • Als de verbinding met succes tot stand is gebracht, is het elektronische typeplaatje in orde.

  • Als er ondanks correcte invoer geen verbinding tot stand kon worden gebracht, is het elektronische typeplaatje niet correct ingevuld. Het elektronische typeplaatje moet in dat geval door een technicus worden gecorrigeerd. Neem contact op met Miele.

 Verbreek de verbinding met de wifi van het huishoudelijk apparaat en verwijder of negeer de wifi voor het huishoudelijk apparaat.

 Reset de wfimodule XKM3100W, zie hierboven.

De klantgegevens zijn gecorrigeerd.

Meld je af bij de Miele app.

Meld je met je toegangsgegevens opnieuw aan bij de Miele app.

De thuisnetwerk-ID (groeps-ID) past niet bij andere apparaten in je gebruikersaccount.

Reset de netwerkinstellingen op het apparaat.

Koppel (pair) het apparaat opnieuw.

Vind jouw handleiding

Vind jouw handleiding

Hier vind je alle handleidingen voor je Miele apparaten.
Vind jouw handleiding
Boek een technicus

Boek een technicus

Je kunt bij ons zowel online als telefonisch een vraag stellen of een afspraak maken.
Plan een bezoek
24/7 ondersteuning

24/7 ondersteuning

Bekijk hier de verschillende manieren om contact met ons op te nemen.
Neem contact met ons op