Wat zoek je?Dealer zoeken
Eerste hulp bij storingenSysteemintegratie

Con@ctivity werkt niet ondanks verbinding met wifi

Con@ctivity 3.0 werkt niet, hoewel de wifi-verbinding goed is. Con@tivity tussen de kookplaat en de afzuigkap werkt niet, hoewel kookplaat en afzuigkap met succes zijn verbonden met het thuisnetwerk en de Miele app. Een onderbreking van de energietoevoer lost het probleem niet op.

In het wifi-netwerk wordt ten minste 1 wifi-repeater gebruikt.

Een klassieke wifi-repeater bouwt zijn eigen wifi op. De wifi van de repeater kan weliswaar dezelfde naam hebben als het wifi-hoofdnetwerk, maar staat technisch gezien los van dit wifi-netwerk. De kookplaat kan bijvoorbeeld verbinding maken met de wifi-repeater terwijl de afzuigkap met het wifi-hoofdnetwerk is verbonden. In dit geval zijn de kookplaat en de afzuigkap weliswaar verbonden met hetzelfde wifi-netwerk (SSID), maar met 2 fysiek verschillende cellen.

Schakel de wifi-repeater tijdelijk uit, zodat kookplaat en afzuigkap fysiek met dezelfde cel zijn verbonden.

Als het tijdelijk buiten bedrijf stellen van de wifi-repeater tot succes leidt, controleer dan of de wifi-repeater met een eigen wifi-netwerk (SSID) kan worden geconfigureerd. Verbind vervolgens de kookplaat en afzuigkap met een wifi-netwerk (SSID).

Als alternatief kun je de volgende oplossingen proberen:

  • Hoewel de aanmelding geslaagd is, werkt Con@ctivity niet

  • De afzuigkap schakelt zich pas enkele minuten na het inschakelen van de kookplaat in

Vind jouw handleiding

Vind jouw handleiding

Hier vind je alle handleidingen voor je Miele apparaten.
Vind jouw handleiding
Boek een technicus

Boek een technicus

Je kunt bij ons zowel online als telefonisch een vraag stellen of een afspraak maken.
Plan een bezoek
24/7 ondersteuning

24/7 ondersteuning

Bekijk hier de verschillende manieren om contact met ons op te nemen.
Neem contact met ons op