Klantenservice met de bakfiets
De gediplomeerde mechatronicus begon in 2016 bij Miele. Sindsdien reist Hendrik Harms elke dag door het noordoosten van Nedersaksen om Miele Professional klanten en hun apparaten te ondersteunen. Als technicus voert hij niet alleen regelmatig onderhoud uit aan bestaande apparaten om een lange levensduur van het product te garanderen, maar zorgt hij ook voor de ingebruikneming van nieuwe apparaten, zodat deze worden aangepast aan de eisen van de klant en de plaatselijke omstandigheden. De reis van Harms is vaak allesbehalve gewoon. Dat komt omdat hij niet alleen op het vasteland onderweg is, maar ook verantwoordelijk is voor klanten op de Oost-Friese eilanden. De eilandklanten zorgen ervoor dat Hendrik Harms een fervent weerwaarnemer is geworden.
Verandering van weer = verandering van planning
“Ik moet elke dag, soms zelfs elk uur, controleren hoe ik van A naar B kom. Want als er plotseling mist of een storm is, worden veerboten en vluchten geannuleerd, wat er ook geboekt is”, zegt de technicus. Reizen per schip maakt inmiddels deel uit van het dagelijks leven, maar het heeft zijn magie niet verloren. “Ik sta niet vast in een file in Hamburg, maar leun tegen de reling en kan naar de zeehonden op de zandbank kijken. Het klinkt als een film en toch is het mijn route naar het werk”, vertelt de technicus enthousiast. “Natuurlijk zie ik het strand alleen maar in het voorbijgaan en ben ik in weer en wind onderweg, maar dat neemt het plezier in mijn werk niet weg.”
Bakfiets in plaats van steekwagen
Sinds het najaar van 2019 werkt Hendrik Harms afspraken op het eiland zo vaak mogelijk af op een bakfiets. De aanschaf maakt het werk van de technicus veel gemakkelijker. “In het verleden gebruikte ik op de autovrije eilanden vaak een met de hand getrokken steekwagen, maar met de bakfiets heb ik nu aanzienlijk meer laadcapaciteit voor mijn apparatuur en kan ik sneller rondrijden.” De nieuwe service wordt goed ontvangen door klanten van Miele, zoals de exploitanten van het Bio-Hotel Strandeck op Langeoog. “We hebben een holistische benadering van duurzaamheid”, legt eigenaresse Maike Recktenwald uit. “Daarom is het geweldig dat onze service ook onderweg zo milieuvriendelijk is.”
Dit artikel maakt deel uit van ons klantenmagazine “Welcome & Stay”. Een downloadgedeelte met onze uitgaven vindt u hier.