Zo kent u er één, zo kent u er geen
Passend bij de stad
Dat elk hotel van de 25hours groep er anders uitziet, komt waarschijnlijk ook door de diversiteit van de steden waarin ze gevestigd zijn. Het concept van de afzonderlijke hotels is namelijk exact afgestemd op de betreffende locatie – van het ontwerp tot de aangeboden diensten. Dit betekent dat gasten zich soms in een nostalgische omgeving bevinden, soms in een Afrikaanse bazaar en soms in een jungle. “Wij zijn toegewijd aan het ontwikkelen van unieke bestemmingen die geïnspireerd zijn door hun locatie en gekenmerkt worden door de kunst, cultuur en verhalen die hen omringen. Onze concepten zijn gebaseerd op dynamiek, verrassing en een dosis avontuur”, aldus de website van het hotel. Voor veel gasten is een bezoek aan een 25hours-hotel daarom niet alleen een reis naar een nieuwe plek, maar ook een reis door de tijd of naar nieuwe werelden. Om de kamers en ruimtes een authentiek en persoonlijk karakter te geven, worden er ook verschillende ontwerpers en interieurarchitecten aan boord gehaald. Zij ontwikkelen de unieke concepten in samenwerking met 25hours en geven elk hotel een persoonlijke draai.
Zo literair als Florence
Het 25hours-hotel Piazza San Paolino draagt de handtekening van de Milanese architect en ontwerper Paola Navone, die zich liet inspireren door de ‘Goddelijke Komedie’ van Dante en zijn werk op een humoristische manier herinterpreteert. Het hotel is centraal gelegen in het hart van Florence, de geboortestad van Dante. De kamers bevinden zich bovendien in een voormalig klooster en stralen daarom een bijzondere historische charme uit. Dit deel werd aangevuld met een nieuw aangrenzend gebouw, dat nog eens 104 gastenkamers herbergt. De connectie met een van de grootste werken uit de wereldliteratuur is op veel plaatsen in het gebouw duidelijk voelbaar: de reis naar de wereld van Dante begint al bij de keuze van de kamer.
Gasten kunnen kiezen of ze de nacht in de hel of in het paradijs willen doorbrengen, zodat ze bij binnenkomst in hun kamer ofwel zwart beddengoed en rood fluwelen gordijnen aantreffen, ofwel een helderwitte oase met blauwe details. Sommige designelementen, zoals het serviesgoed in het hotelrestaurant San Paolino, werden zelfs speciaal voor 25hours ontworpen door Navone en haar team. Overigens werd het hotel geopend op de 700e sterfdag van Dante Aligiheri. Meer severiteit is niet mogelijk.
Zo maritiem als Hamburg
Het 25hours-hotel HafenCity in Hamburg is een heel ander verhaal. Hier zijn reislust en thuisgevoel stevig verankerd in de ware zin van het woord, want de vele maritieme elementen zijn ongetwijfeld kenmerkend voor de Hanzestad. Het hotel ligt op slechts korte afstand van verschillende bezienswaardigheden, zoals het concertgebouw Elbphilharmonie, waardoor het de perfecte uitvalsbasis is om de stad te verkennen. Gasten kunnen gaan slapen in gezellige ‘kooien’ terwijl de echte en soms gevaarlijke verhalen van verschillende zeelieden op het behang worden verteld. Overzeese containers en tuigage ronden het maritieme concept af – een echt havengevoel is voorgeprogrammeerd! Gasten kunnen ook hun eigen boodschap in een fles versturen of genieten van een culinair feest in het eigen restaurant ‘heimat’. Hier worden klassieke Duitse gerechten geserveerd, van de Noordzee tot de Alpen, met een kosmopolitisch tintje. Gewoon typisch Hamburg.
Verschillende concepten, dezelfde waarden
Er zijn echter een paar aspecten die 25hours-hotels uniek maken: de verrassende service, buitengewone ervaringen, de nabijheid van openbaar vervoer, een gevarieerd gastronomisch aanbod en aandacht voor detail, zowel voor gasten als voor de eigen medewerkers. Om dit te versterken heeft de hotelgroep ‘25hours people’ in het leven geroepen – een werkgeversmerk dat zijn werknemers waardeert met de belofte “Kom zoals je bent – wees wie je bent, met je talent en je karakter”. Het doel is om te focussen op onderwerpen als werkcultuur en samenwerking, maar vooral op de verschillende persoonlijkheden van de hotelgroep.
Een bijpassende website en een Instagramkanaal maken de gezichten achter het bedrijf op een bijzondere manier zichtbaar. Want alleen door de mensen die er elke dag werken, kan de visie van het hotelmerk “Every cool city needs a 25hours Hotel.” werkelijkheid worden.
Dit artikel maakt deel uit van ons klantenmagazine “Welcome & Stay”. Download de digitale versie van het magazine.