10 tips voor meer persoonlijkheid
1. De begroeting bij aankomst
De verplichte bevestigingsmail is een must. Maar waarom zou u niet nog een e-mail sturen vóór aankomst? Dit biedt de mogelijkheid om te informeren naar de wensen van gasten en extra diensten aan te bieden voordat ze arriveren.
2. Kleine geschenken doen wonderen
Wie zou er niet blij zijn met een drankvoucher voor de huisbar of een verse bos bloemen op tafel? Mooie attenties die een positief gevoel oproepen.
3. Tips van insiders scheppen vertrouwen
Geef uw gasten tips voor plaatselijke evenementen. Een lijst met bezienswaardigheden, activiteiten en restaurants in de buurt is vaak ook erg handig. Een persoonlijke anekdote kan de kers op de taart zijn.
4. Spreek gasten persoonlijk aan
Mensen die bij naam worden aangesproken, voelen zich gewaardeerd en erkend. De onderwerpregel van een e-mail is hierbij al cruciaal. Als deze gepersonaliseerd is, is de kans dat het bericht geopend wordt aanzienlijk groter.
5. Ervaringen op maat blijven onvergetelijk
De meeste gasten willen tijdens hun verblijf iets aangeboden krijgen. Het moet buitengewoon zijn in plaats van standaard. Dus wat dacht u van individuele themapakketten of serviceaanbiedingen die van de vakantie iets heel bijzonders maken? Van persoonlijke wellnessaanbiedingen tot een privédiner bij kaarslicht op de kamer, alles is mogelijk!
6. Maak gastprofielen
De basis voor een gepersonaliseerde vakantie-ervaring is het maken van gastprofielen. Naast contactgegevens slaat u ook verjaardagen, interesses, speciale verzoeken, intoleranties, enz. op, zodat u de volgende keer alle punten kunt scoren.
7. Digitaal verwelkomen
Met een digitale check-in vervult u de wens van uw gasten voor soepele processen en het gebruik van slimme technologieën. Zo kunt u uw gasten direct bij aankomst verwelkomen zonder eerst vervelend papierwerk te moeten afhandelen. Digitale incheckprogramma’s bieden ook allerlei functies om contact te houden tijdens het verblijf.
8. Een kijkje achter de schermen
Laat uw gasten zien wie verantwoordelijk is voor de organisatie, het proces en de hele operatie: het hotelteam! Een kijkje achter de schermen schept een basis van vertrouwen en creëert nabijheid. De beste manier om dit te doen is door gebruik te maken van de gebruikelijke socialmediakanalen. Geef inzicht in het dagelijkse hotelleven en stel persoonlijkheden voor.
9. Houd contact
Uitchecken betekent niet dat u uw gasten mag vergeten. U moet ook na hun verblijf contact met hen houden. Terugkerende gasten zijn immers altijd welkom. De beste manier om dit te doen is met een gepersonaliseerde e-mail. Dit biedt ook de mogelijkheid om feedback te krijgen, wat erg belangrijk is voor verdere optimalisatie.
10. Ook de afzender kan persoonlijkheid tonen
Niet alleen de geadresseerde van een e-mail mag met diens naam worden aangesproken, de afzender kan ook persoonlijkheid tonen. Waarom zou u niet groeten als een echt persoon in plaats van als een anoniem hotel: “Prettig verblijf gewenst van Anja”. Eenvoudig, maar effectief.
Dit artikel maakt deel uit van ons klantenmagazine “Welcome & Stay”. Download vooral de digitale versie van het magazine.