Een reiziger wordt verwelkomd door de gastheer voor een vakantiehuisje
StartpaginaKnowledge HubBlog10 tips voor meer persoonlijkheid

10 tips voor meer persoonlijkheid

Blog artikel
Personalisering is tegenwoordig de sleutel tot succes – zelfs in de hotelbranche. Veel gasten zijn namelijk steeds meer op zoek naar individualiteit, het vervullen van persoonlijke behoeften en diensten op maat. Om aan deze eisen te voldoen, moeten hoteliers inzicht krijgen in de voorkeuren en interesses van hun gasten en daar gericht op inspelen. Dit schept niet alleen vertrouwen en authenticiteit, maar verhoogt ook de loyaliteit van gasten en, in het beste geval, de verkoop. Voor optimaal succes geven we u 10 handige tips die u kunt gebruiken om unieke en gepersonaliseerde gastervaringen te creëren. Zo worden gasten uiteindelijk vaste gasten.
Deel deze pagina
Succesvol
Link is gekopieerd
Een dame houdt een smartphone in haar hand

1. De begroeting bij aankomst

De verplichte bevestigingsmail is een must. Maar waarom zou u niet nog een e-mail sturen vóór aankomst? Dit biedt de mogelijkheid om te informeren naar de wensen van gasten en extra diensten aan te bieden voordat ze arriveren.

In een romantische omgeving wordt een wijnglas gevuld met witte wijn

2. Kleine geschenken doen wonderen

Wie zou er niet blij zijn met een drankvoucher voor de huisbar of een verse bos bloemen op tafel? Mooie attenties die een positief gevoel oproepen.

Een man zit bij een kampvuur

3. Tips van insiders scheppen vertrouwen

Geef uw gasten tips voor plaatselijke evenementen. Een lijst met bezienswaardigheden, activiteiten en restaurants in de buurt is vaak ook erg handig. Een persoonlijke anekdote kan de kers op de taart zijn.

Een man draagt een vrouw op de rug, op de achtergrond is het strand te zien

4. Spreek gasten persoonlijk aan

Mensen die bij naam worden aangesproken, voelen zich gewaardeerd en erkend. De onderwerpregel van een e-mail is hierbij al cruciaal. Als deze gepersonaliseerd is, is de kans dat het bericht geopend wordt aanzienlijk groter.

Een klein gezin met twee ouders en een kind is op het strand

5. Ervaringen op maat blijven onvergetelijk

De meeste gasten willen tijdens hun verblijf iets aangeboden krijgen. Het moet buitengewoon zijn in plaats van standaard. Dus wat dacht u van individuele themapakketten of serviceaanbiedingen die van de vakantie iets heel bijzonders maken? Van persoonlijke wellnessaanbiedingen tot een privédiner bij kaarslicht op de kamer, alles is mogelijk!

Het portret van een vrouw van middelbare leeftijd aan de kust

6. Maak gastprofielen

De basis voor een gepersonaliseerde vakantie-ervaring is het maken van gastprofielen. Naast contactgegevens slaat u ook verjaardagen, interesses, speciale verzoeken, intoleranties, enz. op, zodat u de volgende keer alle punten kunt scoren.

Eén hand houdt een witte pen vast en bedient een tablet-pc.

7. Digitaal verwelkomen

Met een digitale check-in vervult u de wens van uw gasten voor soepele processen en het gebruik van slimme technologieën. Zo kunt u uw gasten direct bij aankomst verwelkomen zonder eerst vervelend papierwerk te moeten afhandelen. Digitale incheckprogramma’s bieden ook allerlei functies om contact te houden tijdens het verblijf.

Een hotelmedewerker draagt een dienblad met een serveerbel een kamer in

8. Een kijkje achter de schermen

Laat uw gasten zien wie verantwoordelijk is voor de organisatie, het proces en de hele operatie: het hotelteam! Een kijkje achter de schermen schept een basis van vertrouwen en creëert nabijheid. De beste manier om dit te doen is door gebruik te maken van de gebruikelijke socialmediakanalen. Geef inzicht in het dagelijkse hotelleven en stel persoonlijkheden voor.

Iemand schrijft met een pen op een stuk papier. Op tafel ligt een bril.

9. Houd contact

Uitchecken betekent niet dat u uw gasten mag vergeten. U moet ook na hun verblijf contact met hen houden. Terugkerende gasten zijn immers altijd welkom. De beste manier om dit te doen is met een gepersonaliseerde e-mail. Dit biedt ook de mogelijkheid om feedback te krijgen, wat erg belangrijk is voor verdere optimalisatie.

Twee hotelgasten die inchecken

10. Ook de afzender kan persoonlijkheid tonen

Niet alleen de geadresseerde van een e-mail mag met diens naam worden aangesproken, de afzender kan ook persoonlijkheid tonen. Waarom zou u niet groeten als een echt persoon in plaats van als een anoniem hotel: “Prettig verblijf gewenst van Anja”. Eenvoudig, maar effectief.

Dit artikel maakt deel uit van ons klantenmagazine “Welcome & Stay”. Download vooral de digitale versie van het magazine.

Heeft u persoonlijk advies nodig?

Wij verheugen ons erop met u in gesprek te gaan over uw eisen en uit te vinden hoe u en uw bedrijf kunnen profiteren van onze Miele Professional oplossingen.